Υπαρχει πειρα για τις "κρατικοποιησεις" τυπου ΟΑΣΘ*

Για το αν «η κυβέρνηση έπραξε ορθά με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ» και αν το ΚΚΕ «έχει σχέδιο για δωρεάν συγκοινωνίες για όλους»
Η κρατικοποίηση, ως λέξη από μόνη της, δεν λέει τίποτα, γιατί αν μια κρατικοποίηση είναι ενταγμένη στη λογική ενός κράτους καπιταλιστικού, που ο σκοπός του είναι πώς θα υλοποιήσει καλύτερα τις επιταγές των δανειστών, τις επιταγές των μνημονίων και των μεταρρυθμίσεων, για να μπορέσει να ανεβάσει την κερδοφορία, είναι δώρο - άδωρο για το λαό. Θα σας θυμίσω ότι κρατικοποιημένες είναι και οι συγκοινωνίες στην Αθήνα, προηγήθηκαν μάλιστα της Θεσσαλονίκης όπως ξέρετε, και τα αποτελέσματα είναι γνωστά σε όλους.
Αν δεν έχουν γίνει τόσο γνωστά στο λαό της Θεσσαλονίκης, μπορεί να ρωτήσει όμως το λαό της Αθήνας που τα ζει αυτά τα μέτρα. Και να σας πω το εξής: Και για τους εργαζόμενους του κλάδου των αστικών συγκοινωνιών είναι αρνητικές αυτές οι εξελίξεις, δηλαδή έχουμε μειώσεις μισθών, έχουμε μειώσεις επιδομάτων, κοινωνικών παροχών, απαράδεκτες εργασιακές σχέσεις, οι οποίες έχουν αλλάξει, με κρατικοποιημένη, δημόσια συγκοινωνία. Με ωράρια που στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν, με ένα στόλο αυτοκινήτων, ο οποίος είναι γερασμένος, με κινδύνους ατυχημάτων. Την ίδια ώρα, ο λαός της Αθήνας πληρώνει ακριβά τα εισιτήρια, όπως και ο λαός της Θεσσαλονίκης αύριο θα πληρώνει ακριβότερα εισιτήρια και μάλιστα με κακές παροχές.
Αν εννοείτε κρατικοποίηση με το ότι είναι θετικό αυτό, ε, σας λέμε και όλοι ότι υπάρχει πολλή πείρα πλέον σε αυτό τον τόπο, δεν είναι λύση αυτή. Θα πρέπει να οδηγηθούμε σε άλλο δρόμο. Μα θα μου πείτε «δεν πρέπει να παλέψουμε σε αυτές τις αρνητικές συνθήκες του καπιταλισμού;» Βεβαίως να παλέψουμε. Είμαστε μπροστά στην πάλη και για να βελτιωθούν οι συνθήκες δουλειάς των εργαζομένων και για να αυξηθούν οι μισθοί και για να μειωθούν τα εισιτήρια, έτσι ώστε να μπορεί να έχει ο λαός όσο γίνεται φτηνές συγκοινωνίες.
Ομως ξαναλέμε ότι πρέπει να δούμε έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης. Δεν λύνεται το πρόβλημα με το να λες «κρατικοποιώ κάτι στις σημερινές συνθήκες και λύνονται όλα τα προβλήματα». Πρέπει να δούμε πώς θα ανοίξουμε αυτόν το δρόμο, έτσι ώστε η κρατικοποίηση να είναι πραγματική κοινωνικοποίηση και αυτό σημαίνει ότι ο εργαζόμενος που δουλεύει εκεί και ο εργαζόμενος που αξιοποιεί αυτές τις υπηρεσίες για την μεταφορά του στους τόπους δουλειάς, θα πρέπει και να ζει καλά και να μπορεί να πληρώνει φτηνά ή και καθόλου. Να είναι οι συγκοινωνίες δημόσιες - δωρεάν, όπως είπατε.
Αλλά αυτό θέλει ένα συνολικότερο σχέδιο, αυτό δεν γίνεται επειδή το λέει ο Κουτσούμπας, επειδή το λέει το ΚΚΕ, επειδή συμφωνούμε πιθανόν και όλοι μας και αυτοί που μας ακούν. Θέλει ένα σχέδιο αλλαγής οργάνωσης της οικονομίας, της κοινωνίας, είναι η πρόταση που έχει το ΚΚΕ. Αυτή η πολιτική πρόταση, λοιπόν, λέμε ότι πρέπει να επιτευχθεί και δε λέμε «άντε να έρθει ο σοσιαλισμός»... Μα τι σημαίνει αυτό δηλαδή; Αυτή είναι η πολιτική πρόταση του ΚΚΕ, αν θέλετε να σας απαντήσω και να πάω παραπέρα το ερώτημά σας.
Βεβαίως, δημόσιες δωρεάν συγκοινωνίες θα υπάρχουν σε συνθήκες σοσιαλιστικής εξουσίας, γιατί, δεν είναι γνωστό ότι αυτή είναι η πρόταση του ΚΚΕ; Μα, λέτε, ότι αυτό δεν είναι εφικτό. Μα γι' αυτό προσπαθούμε να πείσουμε να γίνει πλειοψηφική θέση της ελληνικής κοινωνίας, γιατί ενδιαφέρει τους εργαζόμενους, αφορά τα συμφέροντά τους. Τόσο απλά είναι τα πράγματα και άρα σε αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να αποφασίσουμε όλοι να δουλέψουμε, αυτόν το στόχο πρέπει να έχουμε, αυτήν την κατεύθυνση πρέπει να πάρουμε.
Αν πάρουμε άλλες κατευθύνσεις, «άντε τέλος πάντων τώρα να έχουμε το μικρότερο κακό, γιατί το άλλο είναι χειρότερο», ε, τελικά σας λέω ότι το μικρότερο κακό πάντα αποδεικνύεται ότι είναι πολύ μεγαλύτερο κακό. Ετσι φτάσαμε σε αυτό το χάλι, γιατί πάντα ψάχναμε ένα μικρότερο κακό μπροστά σε ένα μεγαλύτερο. Αρα, λοιπόν, δεν είναι το θέμα μικρότερο ή μεγαλύτερο κακό, το θέμα είναι να έχεις σχέδιο, πολιτική πρόταση για άλλη οργάνωση της κοινωνίας, της οικονομίας, με άλλη εξουσία και με άλλη φυσικά, συνολικά, κοινωνική ιδιοκτησία.

*Ερωτήσεις και απαντήσεις σχετικά με τις θέσεις και την πολιτική του ΚΚΕ, που απασχόλησαν τη συζήτηση του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ με τους δημοσιογράφους στη συνέντευξη Τύπου στην 82η ΔΕΘ.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις